-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12815 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

1. كارتهاي كارگشابه به اين صورت است كه شخصي برگه اي را به ما مي دهد كه در آن اسم 4 نفر علامت زده شده و ما با پرداخت مبلغ 1000 تومان به هر كدام و واريز 1000 تومان به حساب شركت انصارالموحدين كرمانشاه وارد شبكه مي شويم و تا 7 مرحله ادامه دارد و در طي اين هفت مرحله از همين 1000 تومانهايي كه به حساب ما واريز مي شود ميليونها تومان وارد حساب ما ميشود تا اينكه بعد از 7 مرحله ما از دور خارج مي شويم توضيح اينكه براي ما بعد از پرداخت 5000 تومان 5 برگه مي آيد كه بايد به 5 نفر بدهيم تا كار اول ما را انجام دهند و بعد براي آنها هم هر كدام 5 برگه مي آيد كه نام ما هم در آن علامت دارد تا هر كدام مبلغ 1000 تومان به حساب ما واريز كنند و اين دوره ادامه دارد تا 7 مرحله و تا 7 مرحله كه تمام شود نام ما هست در اين كار از نظر ظاهري ماي نمي رسد ولي آيا اين پول حلال است يا خير؟

2. در ايام حيض زنان كه دخول حرام است آيا شوهر مي تواند با مالاندن آلت روي پاها و مهبل زن خود را ارضاء و جنب كند

و همچنين با مالاندن آلت روي مهبل، زن هم جنب شود؟



طبق فتواي اكثر مراجع جواب سؤال چنين است :

بُرد و باخت حرام است و معامه اي در بين وجود ندارد و انسان بايد در ضمن يكي از عقود اسلامي پول خود را رُشد دهد و سود عائد او گردد.

اشكالي ندارد فقط تطهير موضع لازم است و براي نماز بايد خودش را پاك كند. و اين عمل چون با همسرش انجاممي گيرد حرام نمي باشد و فعل استمناء يعني با خودش كاري كند كه جنب شود حرام است و ضرر دارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.